Sunday, February 7, 2010

ape cer ROTA ni weh??


i wehBuat orang yang sukeeee sgt makan keropok udang ROTA.
Posted on Saturday, December 05 @ 17:04:00 PST
Dilulus untuk paparan oleh SongkokPutih

Artikel Oleh el'pollo de'locco



Yang aku heran tu.. cemana leh dapat logo halal jakim.... diaoang tak keje ker.. mana pengarah jakim.. nak dengar jugak ape citer die nie

Setiap kali beli barangan makanan ringan pastikan lihat kod dia. Lihat kod untuk kesejahtreaaankita juga



MULSIFIERS E-CODES FOR PIG FAT

1 E 100 16 E 280 31 E 434 46 E 482
2 E 110 17 E 300 32 E 435 47 E 483
3 E 120 18 E 301 33 E 436 48 E 491
4 E 140 19 E 325 34 E 440 49 E 492
5 E 141 20 E 326 35 E 441 50 E 493
6 E 153 21 E 327 36 E 470 51 E 494
7 E 160 22 E 334 37 E 471 52 E 495
8 E 161 23 E 335 38 E 472 53 E 542
9 E 210 24 E 336 39 E 473 54 E 570
10 E 213 25 E 337 40 E 474 55 E 572
11 E 214 26 E 422 41 E 475 56 E 631
12 E 216 27 E 430 42 E 476 57 E 635
13 E 234 28 E 431 43 E 477 58 E 904
14 E 252 29 E 432 44 E 478 59 E 920
15 E 270 30 E 433 45 E 481



Yg jelas nye.....pringles pun ader gak lemak menatang ni...kalau xcaya tgk ader E471 kat ingredients nya tu...mmg patut lah Allah turunkan bala virus influenza tu....
Xheran lah kalau skg ni ramai sgt samseng, yg muda, yg tua..laki..pompuan. ..sama jer.....solat yg wajib main tinggal jer..doa pun byk yg tak termakbul ekoran makanan2 seperti ni yg jadi darah daging...... .nauzubillah. .
Camner nak lahirkan lebih ramai islam yg betul2 'muslim'... dari kecik dah disuapkan dgn makanan2 mengarut ni... yg heran nya caner leh ader tanda HALAL bg makanan2 tersebut?
Bijaknya org2 kafir memperdayakan org2 Islam hanya dgn makanan..... . Kebijaksanaan mereka xkan kekal lama...
Tp...ingatlah suatu masa yg telah ditetapkan oleh Allah swt, org2 mukmin akan bangkit jua...
Jika kita sedar dan prihatin..forward lah untuk rakan2 seislam...semoga kita lebih berhati2 ngan tipu daya & helah musuh2 Allah swt...

©1422 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini
untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

4 comments:

alim sacred said...

zzz.

agak2 jajan y kita mkn dlu kat tunas mart tu ok x? harap ok. T_T

kaminakueh said...

xtaw la aku lim.. kne cek kat wiki ah nnt... arap2 xde!!

Anonymous said...

isu makanan nih actually amt luas taw.
E lable nih... ade tuk haiwan n oso tmbuhan~
E 4 haiwan lak xsmestinye yg pig pny.. hohoho..

ape2 kenusykilan... tgk la de x tnde halal yg valid (beware : byk tnda halal yg di beli dr syarikt swasta)
-xpon, tny pihak brwajib.
-kite sbg pgguna harus prjuangkn hak!... hehehe

~btw.... i knoe u! do u knoe me??
guess whom??

kaminakueh said...

mak aii... terer nyer andaaa.. defintely xtaw... tp mmber yg amik mende2 related ngan makanan 2 org jek lam life aku.. amir ngan sima.. amir lame xkontek.. so sima kot!