Wednesday, June 2, 2010

PLK? comfirmed

haih... aku dah buat satu mende yg aku ase cam agak big decission la sepanjang aku idop neh.. pe die ek?? huhu.. jgn terkejot.. degree nnt aku akan wat secare PLK aka part-time.. huhuhu.. myb nampak cam awal plak kan aku plan2 mende gini.. yela.. b4 aku dapat realitikan planning neh.. ade lagi setaon gap.. huhuh.. lame gak 2.. tp xper.. mende2 camni aku rase cam kne tentukan awai2 laa..

nape tbe2 aku wat PLK ek? mmber2 sumer selambek jek sambung.. ke aku ni da malas da nk smbng stdy sebenarnye? Ouhhh.. tidak2....

bnyk mende da aku considerkan sebelom aku decide nak wat part-time neh.. bnyk mende gak aku imagine ape yg ley jadik kalo aku wat/xwat degree camnie gak.. huhuhu...

aku purpose da mende neh kat mak aku.. actually, ni kali ke 2 aku tanyer mak... yang 1st tuh, mayb aku cakap xberape siyes sgt kot.... tp aku rase die amik secare siyes gak.. sbb bapak aku pon mak aku citer.. n mak aku ckp,"xyala wat, abah xbg.. selagi die dapat keje.. die xnk anak die susah2 carik duet nk makan n nk blaja.. amik jela fulltime" once die da ckp cam2, aku terime jek.. xde pon pk2 nk carik modal point la ape laa...

las2.. 2,3 bulan pastuh... abah aku plak jatuh sakit... msok hospital 3 hari... something wrong with his chest n heart.. but, we're convinced by doctor that nothing there to worry about.. n fyi, the hospital is juz government's.. so, deep inside me.. i dont give a shit bout the doc.. mane xnyer.. selang 2,3 minggu.. bapak aku cam xoke lagi... angkat gas baru 3 tong muke da kunin2.. yeke xde pape neh? msti ade kan? huhu...

so start dari situ la... aku mengconsiderkan lagi mak aku ntok wat gak PLK.. abih sumer point2 aku ckp kat mak aku.. abih sumer probality aku gtaw die.. 100% tade niat terselindung punyer.. sume mende aku cakap mlm aku blk ari2...

aku cakap kat die.. condition bapak aku.. aku riso ngk.. abah aku wat 2 keje..n die xde choice.. kne gak wat 2 keje ntok tanggung family die.. so aku ckp kat mak.. aku nk PLK bukan sbb nk kawin cepat ke.. sbb da bosan nk blaja ke.. sbb xsaba nk pegang duit ke.. sbb aku wat.. juz nk tlng dekrang.. aku pon nk tlng ringan kan beban dekrang gak... aku anak sulung.. biala aku pon pikul tanggungjawab ntok besar kan adek2 aku.. dekrang nnt makin ramai yang nk smbng stdy... nk bg adek aku msok UIA 2 pon.. cam da kesian mak abah aku ngk.. xpelaa.. biala pasni.. along keje.. dpt duit gaji.... along bg mak.. mak simpan la.. gunekan la ntok mane yg patot.. along xkisah.. sementare along boleh tolong.. aku wat mane along termampu.. PLK ni la jalan along rase patut amik...xpe mak.. anak sulung.. biase kalo kne sacrify sket.. gpon.. degree ttp ade.. juz kne tunggu 5 taon jek... huhuu... cam2 la lebey kurang aku ckp kat mak...

gpon, faktor lain yg wat cam aku pilih PLK neh.. aku grad umo dekat 27... 27? mane xnyer.. 22+4=26 + gap nk grad 1taon = 27? so.. agaknyer kalo 27 tuh.. sempat ke x aku nak kumpul duet ek? erm.. myb sempat kot.. tp aku rase percentage chances die 2.. cam bnyk gle plak... lagi 3 taon aku nk 30... nk expect keje pas grad tros 3k? harapan... myb bley... tp cam aku cakap tadi.. percentage terlalu bnyk.. huhu... so dengan PLK, aku dapat keje umo 22.. dlm mase yg same.. kalo xde aral melintang lam mase 5 taon.. 27+ - aku da ade degree dengan 5 taon experienced... erm.. bgos cam2.. gpon, aku nk carik2 connection.. nk carik2 lubang.... nk carik mmber2 ape sumer.. lam taon aku wat PLK ni la.. something yg aku pomis kat dri aku.. aku da keje nnt.. mmg aku xkan miss la exhibition ape sumer kat kl tuh.. dok pahang neh susah sgt aku nk pg.. huhuhu..

gpon.. insyaallah.. myb pas practical aku tros msok TNB... xtaw la.. pakcu aku cam besar gak la position die kat TNB tuh.. n ckap.. kalo btoi aku wat PLK, die ley serapkan.. n utk budak2 yg nk smbng stdy/part time stdy.. mmg bnyk la advantage die kalo dpt msok sane.. harap2 laa.. jalan aku dipermudahkan.. huhuhu

so.. ape yang pasti.. sem depan sem las aku nk rase LIFE kat u neh... satu period yg dah mengajar aku macam2 mende dah.. huhuhu... haih....

2 comments:

Fuck-iez said...

yeke kerol ko nk tlg fanily ni...
aku macam musykil je ni....

kaminakueh said...

aih.. nk musykil mende nyer plak bro.. huhu