Saturday, February 27, 2010

borak2 kosong2

huhu.. lame gak aku xupdate blog neh.. saje jek, nk bg ade gap sket.. kekeke.. bnyk jek mende lam pale aku ni topic2 yg aku ase nk tulis.. tp, bile nk hadap.. da tiap2 keyboard neh.. makin laju la plak idea2 ni kuar.. haihh..

kaki aku makin lame.. alhamdullillah.. skang da ley bengkok lebey dari 90degree! hehee... nk lurus kan kaki pon da makin lurus daa.. dlu ade jelas sgt mlengkungnyer tuh.. syuko2.. harap 3.3 neh, da ley train ntok jalan dahh.. senang cam2, dpt la aku wat shortsem bulan 4 nie.. yeahhh!!

alang2 aku post neh, nk share sket la berkenaan ngan post aku yang lepas..

hm.. boley la.. aku still fix ngan keputusan aku tuh... n paling ketare, mmg aku dpt minimize kan prasaan sunyi tu lah... kadang2 mmg la terase sket.. tp lgi elok la dari yg lepas2... n aku sgt2 prefer care camneh.. hehehe.. takyah penin2 pale nk dok carik la ape laa.. nk kne pk2 ayat lg.. nk kuar2 dating lgi.. woohh.. dala ngah pokai, xdapek deng nk kuo sodap2 cam2 aih! hakhak..

yap, mmg ade.. kadang2 ade gak kenalan2 aku yg cam x stuju ngan permikiran cam aku tuh.. kalo kite pk based on logical thinking kite skang neh.. sape nk sutuju kan? huhu.. mende da biase happened kat sekeliling kte smpaikan lam otak kte da set mende tu normal.. huhu.. nak wat cmner kalo smpai da tahap cam2... huhu.. tp xpelaa.. tiap org ade pendapat, penerimaan n permkiran berbeza.. terserah kat macam mane org nak menilai.. huhu.. yg penting aku selesa cmnie n aku rase xperlu nk disesalkan.. =p

n, skang ade mmber baik aku plan nk nikah dah taon neh.. kekeke... congtraz tu beliau.. da lepas da satu level.. haa, aku bnyk sgt amik iktibar dari event mmber aku sowg neh.. smpai sekecil2 hal die kne setelkan... nk convince abg,akak2.. mak.. tu satu hal dahh.. lom msok family bakal bini die lg.. huhuhu.. tp alhamdullilah.. mmg bende tu susa nak di selesaikan.... yela, sape nk convinced kat budak baye cam kite neh... nk kne da pikol tanggungjawab laki org kan? kui3.. tp ngah cmner, dlm sibok dok terang2 kat famly die.. kne ceramah2 kaw2.. las2, ingt kan dekrang nk bangkang habisan2.. las2 dekrang setuju akhirnyer... smpai, siap tunjukkan jalan yg lagi elok lg tuh.. haihh..

n die plan nk wat PJJ, mmg reason die wat cam2... sbb.. xnk jao sgt ngan bakal bini die.. tp pas pk2, banyak rupenyer mende baik yg tersirat kalo die wat PJJ tuh... dpt stay kat rumah, tlng ngk2 kan ayah die yg saket.. n mak die yg da tua... adek bradek yg len.. cuti2 jek ade kat umah.. dpt ade kerja.. lagi2 grad GMI... paham2 ah keje bes2 dekrang ley dpt.. jgn men2 wo.. huhu.. n dlam mase yg same.. insyaallah.. degree pon da dlm tgn.. duet pon da ley start kumpul... bes kan?

err.. aku pon baru gak ternampak... kalo cam student diploma cam aku neh.. mmg bgos da kalo nak wat PJJ uh.. cam aku ni ha.. nak wat degree kat UMP bukan 2,3 taon.. 4 taon tuh.. lebey kurang lam 26 taon la aku baru nak keje..sedangkan kalo amik PJJ kos civil eng neh.. lam mase 5 taon.. dekrang wat PJJ da pkai kete ade umah, gaji pon da sedap... lewat staon jek dari aku dkrang dpt degree.. aku ni baru la staon keje pastu.. baru nk naek pelan2.. hehehe

nampak kan? tp 2 laa.. nak wat PJJ lgi2 bidang cam aku neh bukan senang.. plus kalo da keje nnt.. tension kat tmpat keje bukan nyer sket.. berbakol2 gak aku rase.. hehee.. kang xpasal2... xsmpat nk abih.. gaji da sedap... tension keje pon da sedappp gakk.. mau stop study nnt... kekeke.. cam mmber aku ni xpe la gakk.. at least bakal da ade bini.. org kate , pembakar semangat tu ade.. kobar2 jek nk wat cam2... kekekeke.. ngk la kalo kot2 aku kawen ke nt2, dpt ah wat PJJ gak... wakakakkakakaa XD

4 comments:

antu said...

kawen jela kerol... huhuhuhu...

kaminakueh said...

hahaaa.. 2 ah.. carikkan aku sorg an.. hakhak

Fuck-iez said...

nampak macam makin bersemangat ko nk study skrg...macam tak sabo2 nk study blek...bgos2...

kaminakueh said...

hahaa.. yeke?? asl aku xase cam2 pon... hahahhaa