Sunday, February 14, 2010

buang bayi?? ape kene dekrang nie....


hmm.. lately ni aku ngk, bnyk sangat orang buang bayi neh.. aku bace lam paper tadi... taon ni jek da ade 4 kes da?? gile ape bnyk cmnie... hmm...

aku memule, xde la terperasan isu neh.. pas2 tadi. time lepak2 ngan adek2 kat ruang tamu.. aku capai la paper arini.. paper utusan.. cam besela.. 1st mesti kite usya2 frontpage kan? awai2 da aku terkejut.. boley plak ade org buang bayi dlm TONG SAMPAH??!! xckop ngan tong sampah tuh.. tong sampah tuh pon DIBAKAR!!

aku macam termenung jap pas aku bce article die.. plng termenung pas die ckp.. kaki baby tuh tercerai dari badan... ley bayang x?? aku terpk, mane peginya norma-norma manusia kat org yg baung bayi macam ni rupe ek? xde ati ke.. xde akal ke.. tong sampah.. asl hina sgt tmpat tuh ko pilih?? 2 darah daging ko.. makhluk tuhan species kite gak kan?

konpem, mesti bala akan turun gak kne kat spe2 yg buang budak macam tuh punyer rupe...
sesape yg bace post aku nie.. selit2 la doa tuh.. moge kes2 cmnie makin dikurangkan dlm masyarakat kite.. bkn stakat kes nie.. die punyer root pon same gak.. pepaham jela kan macam mane org ley terbuat mende bodoh smpai cmnie skali.. hmmm..



0 comments: